فرماندار البرز:

انجمن خیرین در راستای فراهم کردن زیرساخت‌های فرهنگی را تشکیل دهیم

  • 13 Mar 2023
  • شناسه مطلب: 324906
  • تعداد بازدید : 23

فرماندار البرز گفت: می‌توانیم اولین شهرستانی باشیم که انجمن خیرین در راستای فراهم کردن زیرساخت‌های فرهنگی به ویژه کتابخانه‌ها را تشکیل دهیم تا در این مسیر فرهنگساز باشیم و بتوانیم این ایده را در سطح استان و حتی کشور ترویج کنیم.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان البرز،

مصطفی غفوری فرماندار البرز در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان که در کتابخانه دانش روستای نصرت آباد بخش مرکزی برگزار گردید، اظهار داشت: ماهیت انجمن کتابخانه‌های عمومی، ارائه خدمات است، در این انجمن خدماتی که ارائه می‌گردد خدمات فرهنگی است که مورد تأکید مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) در بیانیه‌ی گام دوم می‌باشد و این به این معناست که چشم‌انداز و ریل گذاری انجام شده است و باید در راستای تحقق آن گام برداریم.

وی افزود: این موضوع را باید در نظر گرفت که مطالعه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است چون فرهنگ ساز است، تشریفات اداری فرهنگ ایجاد نمی‌کند، با افزایش سرانه مطالعه بسیاری از معضلات فرهنگی نیز کاهش می‌یابد.

غفوری اضافه کرد: یکی از کارهای مهمی که باید در تحقق آن حرکت کرد، فراهم کردن بستر و زیرساخت‌های لازم جهت افزایش سرانه مطالعه و ارتقای سطح فرهنگی جامعه می‌باشد که در این راستا باید از همه ظرفیت‌های موجود شهرستان به ویژه ظرفیت صنایع با توجه بر همجواری با محدوده شهرستان استفاده کرد؛ که خوشبختانه با برقراری تعامل فی مابین دستگاه‌های متولی و صنایع، حلقه ابتدایی شکل گرفت و باید تقویت شود.

مصطفی غفوری در خصوص هم افزایی در راستای فرهنگ عمومی گفت: می‌توانیم اولین شهرستانی باشیم که انجمن خیرین در راستای فراهم کردن زیرساخت‌های فرهنگی به ویژه کتابخانه‌ها را تشکیل دهیم تا در این مسیر فرهنگساز باشیم و بتوانیم این ایده را در سطح استان یا حتی کشور ترویج کنیم.

فرماندار البرز ضمن تأکید همکاری با دستگاه‌های دیگر در راستای ترویج کتابخوانی، اشاره کرد: تعاملات بیشتری با آموزش و پرورش صورت گیرد چرا که ظرفیت‌های بسیاری وجود دارد که می‌توان با یک همکاری مناسب نتایج مطلوبی را رغم زد.

 

گفتنی است این جلسه به در روستای نصرت آباد و کتابخانه‌ی دانش، به جهت کمک و سرمایه گذاری صنایع در روند تکمیل این کتابخانه، به ریاست غفوری فرماندار البرز، و با حضور سلیمانی بخشدار مرکزی، محمدبیگی مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قزوین و اعضای این انجمن، همچنین با حضور نماینده‌ی صنایع خیر در روند ساخت کتابخانه برگزار گردید؛ که طی آن از روند تکمیل پروژه کتابخانه دانش، بازدید به عمل آمد و موضوعات مرتبط مورد پیگیری قرار گرفت.


اشتراک گذاری