با حضور استاندار، معاون اقتصادی، فرماندار البرز و جمعی از مدیران استانی؛

نشست تخصصی هیئت مدیره انجمن قطعات و مجموعه‌های خودرو استان قزوین برگزار شد

  • 09 Nov 2023
  • شناسه مطلب: 1142338
  • تعداد بازدید : 642

نشست صمیمی محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین با اعضای هیئت مدیره انجمن تخصصی صنفی و همگن کارفرمایی تولیدکنندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو استان قزوین، به همراه رحمانی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استاندار، غفوری فرماندار البرز و تعدادی از مسئولان استانی، در شهر صنعتی البرز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان البرز،

محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین روز چهارشنبه مورخ ۱۴۰۲/۰۸/۱۷ در نشست با هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان قطعات و مجموعه های خودرو استان قزوین، که با همراهی رحمانی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استاندار، غفوری فرماندار البرز و تعدادی از مسئولان استانی، در محل شرکت ایرکا پارت صنعت، در شهر صنعتی البرز برگزار گردید، اظهار داشت: استان قزوین در حوزه تولید قطعات خودرو جزو استان های برتر کشور است و بخش عمده ای از سرمایه گذاری، اشتغال و ایجاد ارزش افزوده استان مرتبط با این حوزه است.

وی با بیان اينکه واحدهای تولیدی این حوزه مشکلات مشترکی دارند، ادامه داد: در حوزه قطعه سازان نباید هیچ گونه مشکلی با ابعاد استانی وجود داشته باشد و مجموعه مدیریتی استان با تمام توان آماده پیگیری موضوعات است.

وی افزود: در ابعاد ملی هم استان پیگیری های لازم را برای برطرف کردن مشکل قطعه سازان انجام خواهد داد و با مسئولان ملی مذاکرات را انجام می دهد.

اعلایی گفت: انجمن قطعه سازان می توانند در قالب هم افزا و مشترک با بانک ها وارد مذاکره شوند و ظرفیت های خوبی را در تامین های مالی ایجاد کنند و اختیارات و اعتبارات ویژه ای را دریافت کنند. ​​​​​​​

استاندار قزوین اضافه کرد: طبیعی است که واحدهای کوچک قابلیت چانه زنی کمتری را با بانک ها داشته باشند و در صورت هم افزا شدن می توان با بانک های مختلف رایزنی های بهتری را انجام داد، در این زمینه دولت و مجموعه مدیریتی استان نقش تسهیل گری را ایفا خواهد کرد.

گفتنی است؛ استاندار قزوین به همراه هیئت همراه، قبل از برگزاری این جلسه، از شرکت‌های بالین تک، کراپ و ایرکا پارت صنعت بازدید کرد که طی آن موضوعات مرتبط با این شرکت‌ها مورد پیگیری قرار گرفت.


اشتراک گذاری