فرماندار البرز:

مطالعه و اقدام با پشتوانه علمی رویکرد مورد نیاز در حل آسیب‌های اجتماعی است

  • 19 Feb 2024
  • شناسه مطلب: 1206433
  • تعداد بازدید : 250

فرماندار البرز گفت: برای ریشه کن شدن مسائل و آسیب‌های اجتماعی حوزه دانش آموزی، مطالعه و اقدام با پشتوانه علمی نیاز است که دفتر تحول اجتماعی با استقرار در شهر مهرگان، با همین رویکرد فعال می‌باشد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان البرز،

مصطفی غفوری در رویداد آموزشی اردویی " آرام جان" که برای معلمان و مدیران مدارس متوسطه اول و دوم شهر جدید مهرگان برگزار گردید، اظهار داشت: باید از اهتمام مجموعه استان نسبت به موضوع آسیبهای اجتماعی تقدیر کرد چرا که گام‌های عملیاتی مناسبی در مهرگان برداشته شده که زمینه‌ی بسیاری از اقدامات مهم و هدفمند را در حوزه آسیب‌های اجتماعی فراهم کرده است.

وی افزود: پیشگیری از بروز مسائل و مشکلات اجتماعی از اهمیت فراوانی برخوردار است، لذا دوران کودکی و دانش‌آموزی بهترین زمان ممکن برای پایه‌ریزی جامعه سالم در کشور خواهد بود، در همین راستا و در جلسات مرتبط این موضوعات مطرح گردیده و کارویژه‌های آن نیز تعیین شده است.

فرماندار البرز تصریح کرد: مسائل حوزه دانش‌آموزی صرفاً مربوط به یک دستگاه خاص نیست بلکه همه دستگاه‌ها و همچنین نیروهای مردمی نقش خود را باید به درستی ایفا کنند تا بتوانیم بستر مناسب و مورد قبول جامعه اسلامی را برای رشد فرزندانمان مهیا کنیم.

غفوری با تاکید به اهمیت موضوع آسیب‌های اجتماعی در حوزه دانش‌آموزی گفت: در جلسات حوزه پیگیری موضوعات و آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان، مصداق‌هایی مطرح می‌شود که بسیار دردآور و با ابعاد گوناگون و پیچیده‌ای است، لذا برای ریشه کن شدن این مسائل، مطالعه و اقدام با پشتوانه علمی نیاز است که دفتر تحول اجتماعی با استقرار در شهر مهرگان، با همین رویکرد فعال می‌باشد و همه دستگاه‌ها نیز می‌بایست از این نوع رویکرد و نگرش، حمایت کنند.

فرماندار البرز در خصوص تشکیل جلسات آموزشی برای جامعه هدف دانش آموزی و فرهنگی گفت: آورده‌هایی که چنین جلساتی به جهت بحث و تبادل نظر و همچنین ارائه پیشنهادات کاربردی خواهد داشت، راهبردهای اجرایی و متناسب با شرایط واقع جامع را به دنبال دارد و نیاز است که این نوع جلسات در موضوعات گوناگون نیز برگزار گردد.

غفوری با تأکید به اهمیت موضوع مشارکت در انتخابات گفت: در حوزه مشارکت و آگاهی رسانی به مردم و به ویژه دانش آموزان، اقدامات مناسبی صورت گرفته که با تشکیل هیئت اندیشه ورز دانش آموزی و معلمین، رویدادهای مطلوبی نظیر همایش و کارگاه آشنایی با انتخابات ویژه رأی اولی‌ها در دست اقدام است و می‌بایست جامعه آموزش و پرورش شهرستان البرز نیز، به بحث دعوت به مشارکت حداکثری مردم در انتخابات، اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

فرماندار البرز در خاتمه با تأکید به امیدآفرینی برای نسل جوان گفت: دولت سیزدهم اقدامات بسیار ارزشمندی به ویژه در حوزه‌های زیرساختی انجام داده است که اثرات آن در آینده مشخص خواهد شد لذا باید این رویکردها و امیدآفرینی‌ها به مردم و به ویژه قشر جوان کشور منتقل شود و فرهنگیان نیز نقش بسزایی در این حوزه خواهند داشت. ​​​​​​​

گفتنی است؛ رویداد آموزشی "آرام جان"، ویژه معلمان و مدیران مدارس متوسطه اول و دوم شهر جدید مهرگان، با حضور غفوری فرماندار البرز، خورشیدی مدیرکل دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین، عباسیان رئیس آموزش و پرورش شهرستان و اعضای دفتر تحول اجتماعی و جمعی از فرهنگیان، با هدف تبیین و آموزش چگونگی برخورد و مواجهه با آسیب‌های اجتماعی حوزه دانش‌آموزی، در شهر مهرگان، به همت آموزش و پرورش شهرستان البرز و دفتر تحول اجتماعی مستقر شده در این شهر برگزار، در محمدیه برگزار گردید.


اشتراک گذاری