فرماندار البرز:

سلامت جامعه نیازمند نگاهی فرابخشی، با محوریت و هدایت دستگاه‌های تخصصی بهداشتی است

  • 13 Feb 2023
  • شناسه مطلب: 325211
  • تعداد بازدید : 26

فرماندار البرز در جلسه مجمع سلامت شهرستان البرز که با حضور روسا و مدیران دستگاه‌های اجرایی برگزار شد گفت: سلامت جامعه نیازمند نگاهی فرابخشی، با محوریت و هدایت دستگاه‌های تخصصی بهداشتی است؛ بنابراین در گام اول وظایف و سیاست‌های دستگاه‌ها احصاء و اطلاع رسانی‌های لازم انجام شود.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان البرز،

مصطفی غفوری فرماندار البرز در جلسه مجمع سلامت شهرستان البرز که به ریاست وی و با حضور بخشداران، شهرداران و روسا و مدیران دستگاه‌های اجرایی در سطح شهرستان البرز، و در محل فرمانداری برگزار گردید اظهار داشت: سلامت و بهداشت یکی از پارامترهای مهم و کلیدی در زمینه توسعه می‌باشد که باید مورد توجه همه دستگاه‌هایی که چه به لحاظ تخصصی و مستقیم متولی حوزه بهداشت و سلامت هستند و چه به لحاظ غیر مستقیم و حد اقلی در این زمینه نقش آفرینی می‌کنند قرار گیرد.

 

وی افزود: در سالهای اخیر و تمرکز جهت جلوگیری از ویروس کرونا، شاید برخی از موضوعات مجمع سلامت و آن در جامعه کمتر مورد توجه قرار داشت اما آمارهای موجود در شهرستان گویای توجه مضاعف تری به کیفیت‌های سلامت می‌باشد؛ لذا باید در این زمینه هدف گذاری‌های متناسب و چشم‌انداز بلند مدت در راستای بهبود وضعیت سلامت در شهرستان و با همکاری همه دستگاه‌ها صورت گیرد.

 

غفوری با تأکید بر سیاست‌های عمومی دولت در زمینه‌های اقتصادی و زیربنایی افزود: دولت سیزدهم با اقدامات مهم اقتصادی در هدف تأمین کالاهای اساسی برای خانوارها می‌باشد، به عنوان مثال کالابرگ الکترونیکی یکی از طرح‌های مهمی است که باید همه دستگاه‌ها تلاش کنند که این طرح به خوبی اجرا شود؛ چرا که مهمترین داده‌های آماری آن از وزارت بهداشت تهیه شده و هر چه قدر این طرح موفق تر باشد در سلامت سبد تغذیه خانوار کمک خواهد کرد.

 

فرماندار البرز در خصوص لزوم نگاه فرابخشی به حوزه سلامت اضافه کرد: همه دستگاه‌ها به صورت مستقیم و غیر مستقیم در سلامت جامعه نقش دارند، لذا سلامت جامعه نیازمند نگاهی فرابخشی، با محوریت دستگاه‌های تخصصی بهداشتی است؛ بنابراین در گام اول وظایف و سیاست‌های دستگاه‌ها احصاء و اطلاع رسانی‌های لازم انجام شود.

 

غفوری ضمن تقدیر از خدمات دستگاه‌های حوزه بهداشت و سلامت افزود: با توجه بر تراکم جمعیتی و گستردگی شهرستان البرز، حوزه سلامت به ویژه در مهرگان، نصرت‌آباد و شریف‌آباد یکی از اصلی ترین مطالبات مردمی است که باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.

 

گفتنی است در این جلسه که با محوریت بررسی پارامترهای گوناگون سلامت جامعه در شهرستان البرز برگزار شد، ضمن تقدیر از فعالین حوزه سلامت، بیانیه مجمع سلامت شهرستان، توسط غفوری فرماندار و رئیس مجمع و سایر اعضای آن امضا گردید؛ همچنین نمایشگاهی از اطلاعات و موضوعات حوزه سلامت نیز در محل فرمانداری دایر گردید.


اشتراک گذاری