فرماندار البرز:

با تمرکز ظرفیت‌‌ها، توزیع عادلانه امکانات صورت گیرد

  • 21 Jun 2023
  • شناسه مطلب: 323854
  • تعداد بازدید : 22

فرماندار البرز گفت: در حوزه اوقات فراغت باید با برنامه‌ریزی هدفمند و به صورت فراگیر، با هم افزایی همه دستگاه‌ها ورود کرد چرا که در شرایط فعلی با تمرکز ظرفیت‌‌ها، توزیع عادلانه امکانات صورت گیرد و از اقدامات جزیره‌ای خودداری کرد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان البرز،

مصطفی غفوری فرماندار البرز در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان که در مدرسه دکتر ذاکری مهرگان و با حضور آخوندی بخشدار محمدیه، طاهرخانی فرمانده سپاه ناحیه امام رضا(ع) شهرستان البرز، عباسیان رئیس آموزش و پرورش شهرستان، خلج طایفه شهردار الوند و اعضای شورا و دهیاران روستاهای ورس و شترک بخش محمدیه برگزار شد، اظهار داشت: با توجه بر ویژگی‌های جمعتی شهرستان البرز که در حال رشد است، حوزه آموزش و پرورش نیازمند نگاه و توجه ویژه‌ای می‌باشد تا بتواند سرانه‌های لازم را تأمین کند؛ لذا اگر منطقه‌بندی بصورت درست و با اختیارات کافی اعمال شود و در عملکرد آموزش و پرورش مثبت عمل کند از آن استقبال و پیگیری می‌کنیم.

وی افزود: موضوعات مرتبط در حوزه پرورش بسیار حائز اهمیت است، اما باید نظام آموزش نیز با توجه بر نتایج کنکور و برپایی نمایشگاه‌ مشاغل مورد ارزیابی قرار گیرد تا نقاط ضعف و قوت آن مشخص شود و بدانیم باید در چه زمینه‌ای برای ارتقای وضعیت آموزشی شهرستان بیشتر برنامه‌ریزی کنیم.

غفوری در خصوص ساماندهی اوقات فراغت دانش آموزان گفت: موضوع اوقات فراغت با توجه بر اهمیتی که دارد، باید مطابق دستورالعمل‌ها و مصوبات مرتبط و با قید فوریت برنامه‌ریزی شود و بعد از اجرای طرح‌ها نظارت و ارزیابی نیز صورت گیرد.

غفوری اضافه کرد: در حوزه اوقات فراغت باید با برنامه‌ریزی هدفمند و به صورت فراگیر، با هم افزایی همه دستگاه‌ها ورود کرد چرا که در شرایط فعلی با تمرکز ظرفیت‌‌ها، توزیع عادلانه امکانات صورت گیرد و از اقدامات جزیره‌ای خودداری کرد.

فرماندار البرز ضمن تقدیر از زحمات مجموعه آموزش و پرورش در سال گذشته، گفت: مجموعه آموزش و پرورش شهرستان همواره ثابت کرده است که پای کار است و این موضوع در هماهنگی برگزاری امتحانات سراسری قابل مشاهده بود که قابل تحسین است و امیدواریم بتوانیم با همراهی و حسن نیت دولت محترم و برنامه‌ریزی مناسب در استان و شهرستان، به سمت عدالت در آموزش و پرورش حرکت کنیم.

گفتنی است؛ در این جلسه ضمن بررسی مصوبات جلسات پیشین، موضوعاتی نظیر تفکیک جنسیتی مدارس روستاهای باورس و شترک، کمبود فضای آموزشی در مقطع ابتدایی و برگزاری جشن عید غدیر مطرح و در مورد تصمیم گیری واقع شد.


اشتراک گذاری