فرماندار البرز:

در زمینه مشاغل خرد، ایجاد بانک اطلاعاتی و تکمیل چرخه‌های اشتغال، از اهدافی است که باید دنبال شود

  • 04 Apr 2023
  • News Code: 324782
  • تعداد بازدید : 40

فرماندار البرز گفت: جشنواره کارآفرینی مشاغل خرد و اعطای نشان اقتصاد مقاومتی، ابتکار شهرستان البرز است که برای دومین بار و با هدف راستی آزمایی، تبادل اطلاعات و انتقال تجربیات حوزه اشتغال خانگی، در سطوح خرد و کلان، و پیوند با بازار برگزار می‌شود که در هر دوره باید نواقص آن شناسایی و برای حل آنها برنامه ریزی صورت گیرد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان البرز،

مصطفی غفوری فرماندار البرز در جلسه بررسی دومین جشنواره کارآفرینی مشاغل خرد و اعطای نشان اقتصاد مقاومتی، که با حضور اعضای کمیته اشتغال شهرستان برگزار گردید، اظهار داشت: خوشبختانه مجموعه مدیریت شهرستان البرز از سطح کیفی بالایی برخوردار است و مدیران و مجموعه کارشناسی‌ دستگاه‌های مربوطه، هم پای کارند و هم از اشرافیت قابل ملاحظه‌ای در خصوص موضوعات گسترده شهرستان برخوردار می‌باشند.

 

وی افزود: در همه دستگاه‌ها از ظرفیت‌هایی در نیروهای درون سازمانی خود برخوردار می‌باشند که متاسفانه در جهت درست استفاده نمی‌شوند و با یک روند فرسایشی موجب کاسته شدن توان نیرو و مجموعه آن می‌شود، در صورتی که می‌توان با برنامه‌ریزی مناسب و کشف و پرورش استعدادها و بهره‌گیری از راهکارهای خلاقانه، بر بسیاری از موضوعات شهرستان فائق آمد.

 

غفوری اضافه کرد: اگر همه مدیران بخواهند دچار روزمرگی باشند، اتفاق خاصی در شهرستان نخواهد افتاد و نمی‌توان تحولی در حوزه‌های گوناگون ایجاد کرد؛ باید اقداماتی خارج از پوسته اداری صورت گیرد چرا که با منافع و منابعی که جذب می‌شوند روند توسعه و تحول تسهیل می‌یابد.

 

فرماندار البرز در خصوص برگزار جشنواره مشاغل خرد گفت: این جشنواره ابتکار شهرستان البرز است که برای دومین بار و با هدف راستی آزمایی، تبادل اطلاعات و انتقال تجربیات حوزه اشتغال خانگی، خرد و پیوند آن با بازار برگزار می‌شود که در هر دوره باید نواقص آن شناسایی و برای حل آنها برنامه ریزی صورت گیرد.

 

وی افزود: ایجاد بانک اطلاعاتی و تکمیل چرخه‌های اشتغال، از دریافت تسهیلات تا بازاریابی آنها اهدافی است که باید دنبال شود و نتایج آن در این جشنواره جهت ایجاد انگیزه و سرمایه گذاری ارائه گردد، ضمناً باید از تجربیات شهرها و شهرستان‌های دیگر استفاده کرد و نباید به حوزه شهرستان خود بسنده کنیم.

 

فرماندار البرز در رابطه با استفاده از ظرفیت‌های دستگاه‌های شهرستانی گفت: در روند برگزاری دومین جشنواره مشاغل خرد، از ظرفیت مجموعه اداره اوقاف و امور خیریه استفاده شد، اساساً باید از این ظرفیت‌ها برای ایجاد کارهای کلیدی و بزرگ مقیاس استفاده شود تا موضوعات به صورت زیربنایی رفع گردند.

 

گفتنی است؛ در این جلسه، اعضای کارگروه اشتغال شهرستان، ضمن قدردانی و تجلیل از فرماندار به سبب حمایت‌های موثر و اقدامات مثبت در برگزاری این جشنواره، هر یک موضوعات، ارزیابی‌ها و پیشنهادات خود در خصوص برگزاری این جشنواره در دوره‌های بعد بیان کردند.


Share