فرماندار البرز:

شهرستان البرز در حوزه کتاب باید ارتقا یابد

  • 14 Nov 2023
  • شناسه مطلب: 1145131
  • تعداد بازدید : 1255

فرماندار البرز گفت: شهرستان البرز بر اساس آمار و با توجه بر ظرفیت‌های جمعیتی، خواستگاه فرهنگ و کتابخوانی است، بنابراین با توجه بر نیازهای فعلی و هدف گذاری در آینده جهت توسعه کتابخوانی، شهرستان البرز در حوزه کتاب باید ارتقا یابد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان البرز،

مصطفی غفوری فرماندار شهرستان البرز، در جلسه نشست صمیمی با کتابداران، که به مناسبت گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی، در محل فرمانداری البرز برگزار گردید، ضمن تقدیر از همه کسانی که در این حوزه فعالیت دارند، اظهار داشت: کتاب یکی از قوی ترین ابزارهای فرهنگی از گذشته تاکنون بوده و در روزگار پیشرفت های چشم گیر بشر در عرصه‌های دانش و نوآوری نیز، نه تنها اهمیت خود را از دست نداده بلکه جلوه های گسترده تر، تازه تر و پایدارتری یافته است و هنوز مهمترین راه رشد فکری جامعه، کتابخوانی و ارتباط با کتاب است.

وی افزود: گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی و ارج نهادن به این مهم در بین آحاد مختلف مردم، نقش قابل ملاحظه‌ای در توسعه کشور دارد، لذا باید در تحقق این مهم همکاری و هم افزایی بین دستگاهی وجود داشته باشد.

فرماندار البرز در خصوص ظرفیت‌های شهرستان البرز در حوزه کتاب و کتابخوانی گفت: شهرستان البرز بر اساس آمار و با توجه بر ظرفیت‌های جمعیتی، خواستگاه فرهنگ و کتابخوانی است، بنابراین با توجه بر نیازهای فعلی و هدف گذاری در آینده جهت توسعه کتابخوانی، شهرستان البرز در حوزه کتاب باید ارتقا یابد.

غفوری اضافه کرد: به روز رسانی آرمان‌ها و ایده آل‌ها در حوزه کتابخوانی، امری است که باید صورت بگیرد، لذا در همین راستا هدف گذاری در راستای توسعه کتابخوانی انجام شود تا بتوانیم در حوزه تأمین و ارتقا زیرساخت‌ها به صورت هدفمند عمل کنیم.

فرماندار البرز با تأکید بر جذب همه گروه‌ها در حوزه کتابخوانی گفت: شهرهای شهرستان البرز مانند شهر الوند نیازمند توجه مضاعف تری در حوزه کتابخوانی می‌باشند لذا باید بحث کتابخانه مرکزی و قرائت خانه به طور جد پیگیری گردد و برخی از مشکلات فعلی در کتابخانه ها را برطرف نماید.

گفتنی است؛ در این نشست که با حضور ملکی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار، یزدی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان، محمدخانی رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان البرز و جمعی از کتابداران سطح شهرستان برگزار گردید، برخی از موضوعات و مشکلات این حوزه مورد بررسی قرار گرفت و حاضرین به بیان نظرات و دغدغه‌های خود پرداختند. ​​​​​​​

همچنین در پایان و به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی و پاس زحمات فعالین این حوزه، از کتابداران سطح شهرستان البرز تجلیل به عمل آمد.


اشتراک گذاری