فرماندار البرز تأکید کرد:

دستگاه‌ها سیاست‌های تشویقی را برای فرزند آوری عملیاتی کنند

  • 17 May 2023
  • كود الأخبار: 324253
  • تعداد بازدید : 27

فرماندار البرز گفت: همه دستگاه هایی که در گذشته پیرو سیاست های دولت های قبلی اقدامات هم راستا با کاهش جمعیت را عملیاتی کردند، اکنون که جوانی جمعیت موضوع حیاتی کشور محسوب می شود، سیاست های تشویقی برای فرزند آوری عملیاتی کنند.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان البرز،

مصطفی غفوری در جلسه ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت شهرستان، که با حضور تقی زاده دادستان الوند، محمدبیگی نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز، بخشداران و روسا و مدیران ادارات شهرستان برگزار گردید، اظهار داشت: متاسفانه در سنوات و دولت های گذشته جوانی جمعیت به عنوان یک مسئله حیاتی دیده نشده و بنیان گذاران نظریه فرزند کمتر، زندگی بهتر هیچگاه با توجه بر تأکیدات مقام معظم رهبری گزارشی ارائه ندادند.

وی افزود: از بدو ورود دولت سیزدهم فرماندار البرز به عنوان مسئول قرارگاه جمعیت معرفی می‌شود و با اهتمامی که همکاران فرمانداری نسبت به این حوزه داشتند، اولین شهرستانی هستیم که همه جلسات استانی و مشاوره به صورت منظم در حال برگزاری است؛ چرا که دغدغه جوانی جمعیت در مجموعه شهرستان البرز وجود دارد.

غفوری اضافه کرد: از مجموعه اقداماتی که می‌توان به آن اشاره کرد، رایزنی با واحدهای صنعتی جهت ایجاد فضای حمایتی و مشوق فرزندآوری برای کارکنان خود، تجلیل از خانواده های دارای چهار فرزند و قرآنی و اقدامات فرهنگی دیگر در مقیاس های خرد در سطح شهرستان آغاز شده است که می تواند بازخورد مطلوبی در شهرستان داشته باشد.

فرماندار البرز در خصوص مسئله ابر چاله جمعیتی کشور گفت: با مطرح شدن کلید واژه ابرچاله جمعیتی و تبیین شاخص های آن، درمی یابیم که با این اقدامات کوچک این موضوع حل نخواهد شد مگر اینکه در کنار اجرای دقیق همه قوانین و ابلاغ ها، روحیه مضاعفی در این مسیر داشته باشیم و همه دستگاه هایی که در گذشته پیرو سیاست های دولت های قبلی اقدامات هم راستا با کاهش جمعیت را عملیاتی کردند، اکنون که جوانی جمعیت موضوع حیاتی کشور محسوب می شود، سیاست های تشویقی برای فرزند آوری عملیاتی کنند.

در خاتمه فرماندار البرز بر بهره گیری از ظرفیت های مطلوب شهرستان در زمینه جوانی جمعیت، و استفاده آنها در کار ویژه ها و کارگروه های موضوعی و هدفمند تأکید کرد.


يشارك